Reńska Wieś 29.12.2021r.
ZAPYTANIE OFERTOWE
Nr GOPS.26.2.2021
I. Zamawiający
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Reńskiej Wsi
ul. Pawłowicka 1
47-208 Reńska Wieś
II. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi na podstawie:
-
Art. 8 i 9 ustawy z dnia 19 sierpnia 1994r. o ochronie zdrowia psychicznego
-
Art. 18 ust.1 pkt. 3 ustawy z dnia 12 marca 2004 o pomocy społecznej zgodnie z zakresem określonym w:
-
Rozporządzeniu Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych.
III. Określenie przedmiotu oraz wielkości zamówienia:
Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w miejscu zamieszkania położonym na terenie gminy Reńska Wieś.
- Świadczenie terapii integracji sensorycznej dla 2 dzieci w łącznym wymiarze 16 godzin miesięcznie
Liczba godzin w poszczególnych miesiącach i osób objętych usługami, może ulec zmianie. Nie można jej określić dokładnie ze względu na specyfikę zamówienia, którą cechuje zmienność potrzeb klientów z uwagi na zmieniający się ich stan zdrowia. Zamawiający zastrzega, iż nie będzie ponosił żadnej odpowiedzialności, jeżeli tylko część w/w godzin przedmiotu będzie zrealizowana. Realizacja zamówienia zależeć będzie od posiadanych środków w roku budżetowym oraz potrzeb wynikających ze zmiany okoliczności powodujących przyznanie świadczenia. Zamawiający zapłaci za faktycznie zrealizowane godziny usług.
IV. Ogólny zakres wykonywanych czynności: zakres usług zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych :
- Rehabilitacja fizyczna i usprawnienie zaburzonych funkcji organizmu w zakresie nieobjętym przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych
V. Termin realizacji zamówienia : styczeń 2022r. - grudzień 2022r.
VI. Kwalifikacje osób świadczących specjalistyczne usługi, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych
Specjalistyczne usługi są świadczone przez osoby posiadające kwalifikacje do wykonywania zawodu: pracownika socjalnego, psychologa, pedagoga, logopedy, terapeuty zajęciowego, pielęgniarki, asystenta osoby niepełnosprawnej, opiekunki środowiskowej, specjalisty w zakresie rehabilitacji medycznej, fizjoterapeuty lub innego zawodu dającego wiedzę i umiejętności pozwalające świadczyć określone specjalistyczne usługi.
Osoby świadczące specjalistyczne usługi dla osób z zaburzeniami psychicznymi muszą posiadać co najmniej półroczny staż w jednej z następujących jednostek:
1) szpitalu psychiatrycznym;
2) jednostce organizacyjnej pomocy społecznej dla osób z zaburzeniami psychicznymi;
3) placówce terapii lub placówce oświatowej, do której uczęszczają dzieci z zaburzeniami rozwoju lub upośledzeniem umysłowym;
4) ośrodku terapeutyczno-edukacyjno-wychowawczym;
5) zakładzie rehabilitacji;
6) innej jednostce niż wymienione w pkt 1-5, świadczącej specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi.
VII. Dodatkowe informacje
1. Obowiązki Wykonawcy usługi
A. Wykonawca będzie świadczył usługi na podstawie umowy zawartej z Zamawiającym, precyzującej zakres usług, termin rozpoczęcia i zakończenia, wymiar godzin.
B. Wykonawca jest zobowiązany do zachowania odpowiedniej jakości i terminowości świadczonych usług.
C. Wykonawca zobowiązuje się do przestrzegania tajemnicy służbowej zgodnie z ustawą z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej oraz ustawą o ochronie danych osobowych.
D. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji świadczonych usług w formie: karty czasu pracy specjalistycznych usług opiekuńczych z podpisami klientów potwierdzających czas pracy oraz sprawozdania z realizacji specjalistycznych usług opiekuńczych.
E. Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania Zamawiającemu rozliczenia za każdy miesiąc świadczonych usług, w terminie 7 dni od zakończenia miesiąca kalendarzowego świadczenia usług, w formie faktury wraz z kartą czasu pracy specjalistycznych usług opiekuńczych oraz sprawozdania z realizacji specjalistycznych usług opiekuńczych.
2. Rozliczenie za świadczone usługi.
Rozliczenie odbywa się co miesiąc na podstawie faktury, karty czasu pracy potwierdzonej podpisem opiekuna podopiecznego, w której Wykonawca wpisuje ilość faktycznie wykonanych godzin oraz sprawozdania.
VIII. Opis sposobu przygotowania oferty.
1. Oferta winna być przygotowana w formie pisemnej na Formularzu ofertowym o treści zgodnej z określoną we wzorze stanowiącym załącznik Nr 1.
2. Zamawiający nie wyraża zgody na składanie ofert w postaci elektronicznej.
3. Warunki formalne sporządzenia oferty:
A. Oferta musi być przygotowana w języku polskim, pod rygorem nieważności w formie pisemnej.
B. Oferta musi być podpisane przez Wykonawcę lub osobę/y upoważnioną/e do reprezentowania Wykonawcy i składania oświadczeń woli w jego imieniu wskazaną /e w dokumencie upoważniającym do reprezentacji (pełnomocnictwo w oryginale lub notarialnie poświadczonej kopii, wydruk z KRS, CEIDG, wyciąg/zaświadczenie z właściwego rejestru).
C. Dokumenty dotyczące Wykonawcy muszą być złożone w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Poświadczenie za zgodność z oryginałem winno być sporządzone w sposób umożliwiający identyfikację podpisu (np. wraz z imienną pieczątką osoby poświadczającej kopię dokumentu za zgodność z oryginałem).
E. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
F. Wszelkie poprawki, skreślenia itp. naniesione w ofercie muszą być parafowane przez osobę upoważnioną do podpisania oferty i opatrzone datą.
4. Ofertę należy złożyć w trwale zamkniętej nienaruszonej kopercie
Koperta zawierająca ofertę winna być zaadresowana:
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Reńskiej Wsi „ŚWIADCZENIE SPECJALISTYCZNYCH USŁUG OPIEKUŃCZYCH DLA OSÓB Z ZABURZENIAMI PSYCHICZNYMI NA TERENIE GMINY REŃSKA WIEŚ"
i zawierać adres Wykonawcy.
5. Na ofertę składają się następujące dokumenty i załączniki:
A. Wypełniony i podpisany Formularz ofertowy (Wzór Załącznik Nr 1 do oferty)
B. Dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacje i staż pracy, zgodnie z punktem V.
6. Złożenie dokumentu niespełniającego wymagań określonych w Ogłoszeniu np. niepoświadczone przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem, odpisy lub kopie, dokumenty w formie faxu traktowane będzie jak jego brak.
7. Zamawiający może wezwać Wykonawcę do złożenia wyjaśnień w sprawie złożonej oferty oraz wezwać Wykonawcę do uzupełnienia brakujących oświadczeń lub dokumentów.
IX. Miejsce oraz termin składania ofert.
1. Oferty należy składać w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Reńskiej Wsi, ul. Pawłowicka 1 w terminie do dnia 5 stycznia 2022 r. do godz. 15.00
2. Rozstrzygnięcie ofert nastąpi w termie 3 dni roboczych i zostanie opublikowane na stronie internetowej oraz BIP Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Reńskiej Wsi.
3. Oferta otrzymana przez Zamawiającego po terminie składania ofert zostanie niezwłocznie zwrócona Wykonawcy bez otwierania.
4. Wykonawca może przed upływem terminu do składania ofert zmienić lub wycofać ofertę.
X. Opis sposobu obliczania ceny oferty
1. Wykonawca poda cenę oferty w PLN cyfrowo i słownie w formularzu ofertowym wraz z podatkiem VAT.
2. Cena powinna być podana z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
3. Cena podana w ofercie powinna obejmować wszystkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia
4. Cena może być tylko jedna; nie dopuszcza się wariantowości cen.
5. Cena nie ulega zmianie przez okres ważności oferty (związania) oraz okres realizacji (wykonania) zamówienia.
6. W przypadku rozbieżności pomiędzy ceną wpisaną cyfrowo i słownie za poprawną uznaje się wpisaną słownie.
XI. Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze ofert
1. Przy ocenie ofert Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:
-
najniższa cena za godzinę usługi zaoferowana przez oferenta – waga kryterium 100%
XII. Ogłoszenie wyników postępowania lub unieważnienie postępowania
1. Ogłoszenie o wyniku postępowania zostanie opublikowane na stronie internetowej oraz BIP Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Reńskiej Wsi.
2. Zamawiający zastrzega możliwość unieważnienia postępowania w przypadku:
-gdy cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty,
-wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzone postępowanie lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym lub interesie Zamawiającego, czego nie można było wcześniej przewidzieć.
- nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu,
- postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą, uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
XIII. Klauzula informacyjna z art. 13 RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia w trybie zapytania ofertowego
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informujemy, że:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Reńskiej Wsi ul. Pawłowicka 1 (dalej: GOPS w Reńskiej Wsi)
; Wykonawca może kontaktować się z Zamawiającym pisemnie na adres podany powyżej lub pod adresem email gops@renskawies.pl Administrator - GOPS w Reńskiej Wsi wyznaczył inspektora danych osobowych, z którym może się Pani/Pan skontaktować pisemnie na adres Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Reńskiej Wsi ul. Pawłowicka 1, 47-208 Reńska Wieś, lub poprzez email
gops@renskawies.pl
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia prowadzonym w trybie zapytania ofertowego pn. ”Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w miejscu ich zamieszkania w roku 2022”.
Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania.
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, przez okres 5 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia.
Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem związanym z działaniami przed zawarciem umowy, a konsekwencją niepodania danych będzie brak możliwości zawarcia umowy.
W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO.
Posiada Pani/Pan:
− prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
− prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;
− prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
Nie przysługuje Pani/Panu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO
Wyjaśnienie: informacja w tym zakresie jest wymagana, jeżeli w odniesieniu do danego administratora lub podmiotu przetwarzającego istnieje obowiązek wyznaczenia inspektora ochrony danych osobowych.
** Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
*** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.
Osoba do kontaktu: Dorota Kazmierz – Piwowarczyk, tel. 77- 4053204, e-mail: gops@renskawies.pl
Dorota Kazmierz – Piwowarczyk
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy
Społecznej w Reńskiej Wsi