Reńska Wieś 31 października 2024 r.
GOPS.110.1.2024
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Reńskiej Wsi
ogłasza nabór na stanowisko – asystent rodziny
- Wymiar czasu pracy: 1/2 etatu
- Rodzaj umowy: umowa o pracę
- WYMAGANIA NIEZBĘDNE
ASYSTENTEM RODZINY może być osoba, która :
- Ma wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, socjologia, praca socjalna, nauki o rodzinie
lub
wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku, uzupełnione szkoleniami z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną* lub studiami podyplomowymi, obejmującymi zakres programowy szkolenia* i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną
lub
wykształcenie średnie uzupełnione szkoleniami z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną*
i udokumentowany co najmniej trzyletni staż pracy z dziećmi lub rodziną
* szkolenia muszą spełniać wymogi rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2011 w sprawie szkoleń na asystenta rodziny
2. Nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;
3. Wypełnia obowiązek alimentacyjny - w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;
4. Nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
5. Nie była karana za przestępstwa określone w rozdziale XIX, XXV, art. 189 a i 207 Kodeksu Karnego oraz przestępstwa określone w ustawie o przeciwdziałaniu narkomanii lub za czyny zabronione określone w przepisach prawa obcego;
6. Nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym;
7. Posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
8. Posiada wiedzę i umiejętności z zakresu pracy z rodziną (w tym prowadzenia treningów opiekuńczo-wychowawczych, czystościowego, budżetowego
9. Posiada umiejętność sporządzania oceny- diagnozy sytuacji rodziny, planu pracy z rodziną
10. Posiada umiejętność organizowania i prowadzenia spotkań z rodziną.
- WYMAGANIA DODATKOWE
- Posiadanie umiejętności pracy z rodziną z problemami opiekuńczo-wychowawczymi potwierdzone stosownymi dokumentami, umiejętność pracy z rodziną z problemem bezrobocia, niepełnosprawności lub z rodziną o niskim poziomie motywacji do współpracy;
- Znajomość regulacji prawnych z zakresu: wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy domowej, przepisów o ochronie danych osobowych;
- Nieposzlakowana opinia;
- Umiejętność pracy w grupie;
- Prawo jazdy kategorii B i możliwość użytkowania prywatnego samochodu osobowego do celów służbowych.
- PODSTAWOWE ZADANIA
1. Opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym;
2. Opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;
3. Udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
4. Udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
5. Udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;
6. Udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;
7. Wspieranie aktywności społecznej rodzin;
8. Motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
9. Udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;
10. Motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
11. Udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;
12. Udzielanie wsparcia dziecku przez towarzyszenie mu podczas posiedzenia albo rozprawy z jego udziałem;
13. Podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
14. Prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;
15. Realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin "Za życiem";
16. Prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
17. Dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku, i przekazywanie tej oceny podmiotowi;
18. Monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
19. Sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;
20. Współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;
21. Współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą diagnostyczno-pomocową.
VI. Informacje o warunkach zatrudnienia na danym stanowisku
- Rodzaj zatrudnienia- umowa o pracę na 1/2 etatu.
- Praca asystenta rodziny będzie wykonywana w ramach stosunku pracy w systemie zadaniowego czasu pracy.
- Asystent rodziny prowadzi pracę z rodziną w miejscu jej zamieszkania lub w miejscu wskazanym przez rodzinę.
- Praca asystenta rodziny nie może być łączona z wykonywaniem obowiązków pracownika socjalnego na terenie gminy, w której praca ta jest prowadzona.
- Asystent rodziny nie może prowadzić postępowań z zakresu świadczeń realizowanych przez gminę.
VII. Wymagane dokumenty:
- Życiorys (CV);
- Kwestionariusz osoby ubiegającej się o zatrudnienie (druk do pobrania);
- Kserokopie¹ dokumentów potwierdzających wykształcenie oraz kwalifikacje zawodowe, a także przebieg pracy zawodowej;
- Oświadczenia kandydata (druk do pobrania), tj.:
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego;
- Oświadczenie o stanie zdrowia pozwalające na wykonywanie pracy na stanowisku asystenta rodziny;
- Oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o posiadaniu pełni praw publicznych;
- Oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- Oświadczenie, że kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest mu zawieszona ani ograniczona;
- Oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek został na niego nałożony na podstawie tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sąd;
- Oświadczenie, że kandydat nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym;
- Oświadczenie, że kandydat nie był karany za przestępstwa określone w rozdziale XIX, XXV, art. 189 a i 207 Kodeksu Karnego oraz przestępstwa określone w ustawie o przeciwdziałaniu narkomanii lub za czyny zabronione określone w przepisach prawa obcego;
- Klauzula RODO (druk do pobrania).
Dokumenty powinny być własnoręcznie podpisane.
VIII. Termin i miejsce składania dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać listownie lub osobiście w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej, ul. Pawłowicka 1, 47-208 Reńska Wieś do dnia 13 listopada 2024 roku z dopiskiem: Nabór na asystenta rodziny
Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną telefonicznie powiadomieni o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.
IX. Dodatkowe informacje.
- Kandydatowi nie przysługuje roszczenie o nawiązanie stosunku pracy.
- W stosunku do czynności związanych z naborem nie przysługuje droga odwoławcza.
- Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji zostaną dołączone do jego akt osobowych, natomiast dokumenty aplikacyjne pozostałych osób będą odsyłane lub odbierane osobiście przez zainteresowanych.
- Dokumenty osób niezakwalifikowanych będzie można odebrać po zakończeniu procesu rekrutacji w siedzibie GOPS Reńska Wieś.
- Kandydat/ka wybrany/a do zatrudnienia, przed podjęciem pracy, będzie zobowiązany/a dostarczyć na własny koszt zaświadczenie potwierdzające niekaralność uzyskane z Krajowego Rejestru Karnego.
- Kandydat/ka wybrany/a do zatrudnienia, przed podjęciem pracy, będzie zobowiązany/a dostarczyć oświadczenie o zamieszkiwaniu w ciągu ostatnich 20 lat w państwie lub państwach innych niż Rzeczpospolita Polska. W przypadkach zamieszkiwania w innych państwach kandydat/ka jest zobowiązany/a do przedłożenia pracodawcy przed zatrudnieniem informacji z rejestrów karnych tych państw uzyskaną dla celów działalności zawodowej lub wolontariackiej związanej z kontaktami z dziećmi, przetłumaczoną na język polski.
Dorota Kazmierz – Piwowarczyk
Kierownik Gminnego Ośrodka
Pomocy Społecznej w Reńskiej Wsi
¹ Kserokopie dokumentów muszą być poświadczone przez kandydata „za zgodność z oryginałem”
Dodatkowe informacje, kontakt telefoniczny : 77 -4053204