Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Reńskiej Wsi

Nabór na stanowisko asystenta rodziny

 

Reńska Wieś 31 października 2024 r.

GOPS.110.1.2024

 

 

         Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Reńskiej Wsi    

                     ogłasza nabór na stanowiskoasystent rodziny

 

                       

  1. Wymiar czasu pracy: 1/2 etatu
  2. Rodzaj umowy: umowa o pracę
  3. WYMAGANIA  NIEZBĘDNE

 

ASYSTENTEM RODZINY  może  być  osoba, która :

  1. Ma wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, socjologia, praca socjalna, nauki o rodzinie

       lub

wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku, uzupełnione szkoleniami z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną* lub studiami podyplomowymi, obejmującymi zakres programowy szkolenia* i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną

lub

wykształcenie średnie uzupełnione szkoleniami z zakresu pracy z dziećmi lub  rodziną*

i udokumentowany co najmniej trzyletni staż pracy z dziećmi lub rodziną

 

* szkolenia muszą  spełniać wymogi  rozporządzenia  Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2011 w  sprawie  szkoleń na asystenta rodziny

2. Nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;

3. Wypełnia obowiązek alimentacyjny - w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;

4. Nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

5. Nie była  karana za przestępstwa określone w rozdziale XIX, XXV, art. 189 a i 207 Kodeksu Karnego oraz przestępstwa określone w  ustawie  o przeciwdziałaniu narkomanii lub za czyny zabronione określone   w przepisach  prawa obcego;

6. Nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym;

7. Posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,

8. Posiada wiedzę i umiejętności z zakresu pracy z rodziną (w tym prowadzenia treningów opiekuńczo-wychowawczych, czystościowego, budżetowego

9. Posiada umiejętność sporządzania  oceny- diagnozy sytuacji rodziny, planu pracy z rodziną

10. Posiada umiejętność organizowania i prowadzenia spotkań z rodziną.

 

  1. WYMAGANIA DODATKOWE

 

  1. Posiadanie umiejętności pracy z rodziną z problemami opiekuńczo-wychowawczymi potwierdzone stosownymi dokumentami, umiejętność pracy z rodziną z problemem bezrobocia, niepełnosprawności lub z rodziną o niskim poziomie motywacji do  współpracy;
  2. Znajomość regulacji prawnych z zakresu: wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy domowej, przepisów o ochronie danych osobowych;
  3. Nieposzlakowana opinia;
  4. Umiejętność pracy w grupie;
  5. Prawo jazdy kategorii B i możliwość użytkowania prywatnego samochodu osobowego do celów służbowych.

 

  1. PODSTAWOWE ZADANIA

1. Opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym;

2. Opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;

3. Udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;

4. Udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;

5. Udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;

6. Udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;

7. Wspieranie aktywności społecznej rodzin;

8. Motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;

9. Udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;

10. Motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;

11. Udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;

12. Udzielanie wsparcia dziecku przez towarzyszenie mu podczas posiedzenia albo rozprawy z jego udziałem;

13. Podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;

14. Prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;

15. Realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin "Za życiem";

16. Prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;

17. Dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku, i przekazywanie tej oceny podmiotowi;

18. Monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;

19. Sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;

20. Współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;

21. Współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą diagnostyczno-pomocową.

 

VI.    Informacje o warunkach zatrudnienia na danym stanowisku

  1. Rodzaj zatrudnienia- umowa o pracę na 1/2 etatu.
  2. Praca asystenta rodziny będzie wykonywana w ramach stosunku pracy w systemie zadaniowego czasu pracy.
  3. Asystent rodziny prowadzi pracę z rodziną w miejscu jej zamieszkania lub w miejscu wskazanym przez rodzinę.
  4. Praca asystenta rodziny nie może być łączona z wykonywaniem obowiązków pracownika socjalnego na terenie gminy, w której praca ta jest prowadzona.
  5. Asystent rodziny nie może prowadzić postępowań z zakresu świadczeń realizowanych przez gminę.

VII. Wymagane dokumenty:

  1. Życiorys (CV);
  2. Kwestionariusz osoby ubiegającej się o zatrudnienie (druk do pobrania);
  3. Kserokopie¹ dokumentów potwierdzających wykształcenie oraz kwalifikacje zawodowe, a także przebieg pracy zawodowej; 
  4. Oświadczenia kandydata (druk do pobrania), tj.:
    1. Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego;
    2. Oświadczenie o stanie zdrowia pozwalające na wykonywanie pracy na stanowisku asystenta rodziny;
    3. Oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o posiadaniu pełni praw publicznych;
    4. Oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie lub umyślne przestępstwo skarbowe;
    5. Oświadczenie, że kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest mu zawieszona ani ograniczona;
    6. Oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek został na niego nałożony na podstawie tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sąd;
    7. Oświadczenie, że kandydat nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym;
    8. Oświadczenie, że kandydat nie był karany za przestępstwa określone w rozdziale XIX, XXV, art. 189 a i 207 Kodeksu Karnego oraz przestępstwa określone w  ustawie  o przeciwdziałaniu narkomanii lub za czyny zabronione określone     w przepisach  prawa obcego;
    9. Klauzula RODO  (druk do pobrania).

Dokumenty powinny być własnoręcznie podpisane.

 

VIII.  Termin i miejsce składania dokumentów:

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać  listownie lub osobiście w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej, ul. Pawłowicka 1, 47-208 Reńska Wieś do dnia 13 listopada 2024 roku z dopiskiem: Nabór na asystenta rodziny

Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną telefonicznie powiadomieni o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.

 

IX. Dodatkowe informacje.

  1. Kandydatowi nie przysługuje roszczenie o nawiązanie stosunku pracy.
  2. W stosunku do czynności związanych z naborem nie przysługuje droga odwoławcza.
  3. Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji zostaną dołączone do jego akt osobowych, natomiast dokumenty aplikacyjne pozostałych osób będą odsyłane lub odbierane osobiście przez zainteresowanych.
  4. Dokumenty osób niezakwalifikowanych będzie można odebrać po zakończeniu procesu rekrutacji w siedzibie GOPS Reńska Wieś.
  5. Kandydat/ka wybrany/a do zatrudnienia, przed podjęciem pracy, będzie zobowiązany/a dostarczyć na własny koszt zaświadczenie potwierdzające niekaralność uzyskane z Krajowego Rejestru Karnego.
  6. Kandydat/ka wybrany/a do zatrudnienia, przed podjęciem pracy, będzie zobowiązany/a dostarczyć oświadczenie o zamieszkiwaniu w ciągu ostatnich 20 lat w państwie lub państwach innych niż Rzeczpospolita Polska. W przypadkach zamieszkiwania w innych państwach kandydat/ka jest zobowiązany/a do przedłożenia pracodawcy przed  zatrudnieniem informacji z  rejestrów karnych tych państw uzyskaną dla celów działalności zawodowej lub wolontariackiej związanej z kontaktami z dziećmi, przetłumaczoną na język polski.

 

 

Dorota Kazmierz – Piwowarczyk
Kierownik Gminnego Ośrodka
Pomocy Społecznej w Reńskiej Wsi

 

 

 

 

¹ Kserokopie dokumentów muszą być poświadczone przez kandydata „za zgodność z oryginałem”

 

 

Dodatkowe  informacje,   kontakt telefoniczny : 77 -4053204

 

 

ZAŁĄCZNIKI:

Zegar

Kalendarium

Pn
Wt
Śr
Cz
Pt
Sb
Nd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Imieniny