Reńska Wieś, dn. 20 listopada 2025 r.
GOPS.110.1.2025
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Reńskiej Wsi
ogłasza nabór na stanowisko – asystent rodziny
- Wymiar czasu pracy: 1/2 etatu
- Rodzaj umowy: umowa o pracę
- WYMAGANIA NIEZBĘDNE
ASYSTENTEM RODZINY może być osoba, która:
- Posiada wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna
lub
wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia¹ (na podstawie art. 12 ust. 3 ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej) i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną
lub
wykształcenie średnie lub średnie branżowe i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;
- Nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;
- Wypełnia obowiązek alimentacyjny - w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;
- Nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- Nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym;
- Nie była karana za przestępstwa określone w rozdziale XIX, XXV, art. 189 a i 207 Kodeksu Karnego oraz przestępstwa określone w ustawie o przeciwdziałaniu narkomanii lub za czyny zabronione określone w przepisach prawa obcego;
- Posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- Posiada wiedzę i umiejętności z zakresu pracy z rodziną (w tym prowadzenia treningów opiekuńczo-wychowawczych, budżetowych)
- Posiada umiejętność sporządzania oceny - diagnozy sytuacji rodziny, planu pracy z rodziną
- Posiada umiejętność organizowania i prowadzenia spotkań z rodziną.
IV. Wymagania dodatkowe
1. posiadanie umiejętności pracy z rodziną z problemami opiekuńczo-wychowawczymi potwierdzone stosownymi dokumentami, umiejętność pracy z rodziną z problemem bezrobocia, niepełnosprawności lub z rodziną o niskim poziomie motywacji do współpracy;
2. znajomość regulacji prawnych z zakresu: wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy domowej, przepisów o ochronie danych osobowych;
3. nieposzlakowana opinia
4. umiejętność pracy w grupie;
5. prawo jazdy kategorii B i możliwość użytkowania prywatnego samochodu osobowego do celów służbowych.
V. Podstawowe zadania
1) opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym;
2) opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;
3) udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
4) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
5) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;
6) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;
7) wspieranie aktywności społecznej rodzin;
8) motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
9) udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;
10) motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
11) udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;
12) udzielanie wsparcia dziecku przez towarzyszenie mu podczas posiedzenia albo rozprawy z jego udziałem,
13) podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
14) prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;
15) realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin "Za życiem";
16) prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
17) dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku, i przekazywanie tej oceny podmiotowi;
18) monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
19) sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;
20) współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;
21) współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą diagnostyczno-pomocową
VI. Informacje o warunkach zatrudnienia na danym stanowisku
- Rodzaj zatrudnienia - umowa o pracę na 1/2 etatu.
- Praca asystenta rodziny będzie wykonywana w ramach stosunku pracy w systemie zadaniowego czasu pracy.
- Asystent rodziny prowadzi pracę z rodziną w miejscu jej zamieszkania lub w miejscu wskazanym przez rodzinę.
- Praca asystenta rodziny nie może być łączona z wykonywaniem obowiązków pracownika socjalnego na terenie gminy, w której praca ta jest prowadzona.
- Asystent rodziny nie może prowadzić postępowań z zakresu świadczeń realizowanych przez gminę.
VII. Wymagane dokumenty:
- Życiorys (CV);
- Kwestionariusz osoby ubiegającej się o zatrudnienie (druk do pobrania);
- Kserokopie² dokumentów potwierdzających wykształcenie oraz kwalifikacje zawodowe, a także przebieg pracy zawodowej;
- Oświadczenia kandydata (druk do pobrania), tj.:
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego;
- Oświadczenie o stanie zdrowia pozwalające na wykonywanie pracy na stanowisku asystenta rodziny;
- Oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o posiadaniu pełni praw publicznych;
- Oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- Oświadczenie, że kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest mu zawieszona ani ograniczona;
- Oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek został na niego nałożony na podstawie tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sąd;
- Oświadczenie, że kandydat nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym;
- Oświadczenie, że kandydat nie był karany za przestępstwa określone w rozdziale XIX, XXV, art. 189 a i 207 Kodeksu Karnego oraz przestępstwa określone w ustawie o przeciwdziałaniu narkomanii lub za czyny zabronione określone w przepisach prawa obcego;
- Klauzula RODO (druk do pobrania).
VIII. Termin i miejsce składania dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać listownie lub osobiście w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej, ul. Pawłowicka 1, 47-208 Reńska Wieś do dnia 8 grudnia 2025 roku z dopiskiem: Nabór na asystenta rodziny
Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną telefonicznie powiadomieni o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.
IX. Dodatkowe informacje.
- Kandydatowi nie przysługuje roszczenie o nawiązanie stosunku pracy.
- W stosunku do czynności związanych z naborem nie przysługuje droga odwoławcza.
- Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji zostaną dołączone do jego akt osobowych, natomiast dokumenty aplikacyjne pozostałych osób będą odsyłane lub odbierane osobiście przez zainteresowanych.
- Dokumenty osób niezakwalifikowanych będzie można odebrać po zakończeniu procesu rekrutacji w siedzibie GOPS Reńska Wieś.
- Kandydat/ka wybrany/a do zatrudnienia, przed podjęciem pracy, będzie zobowiązany/a dostarczyć na własny koszt zaświadczenie potwierdzające niekaralność uzyskane z Krajowego Rejestru Karnego.
- Kandydat/ka wybrany/a do zatrudnienia, przed podjęciem pracy, będzie zobowiązany/a dostarczyć oświadczenie o zamieszkiwaniu w ciągu ostatnich 20 lat w państwie lub państwach innych niż Rzeczpospolita Polska. W przypadkach zamieszkiwania w innych państwach kandydat/ka jest zobowiązany/a do przedłożenia pracodawcy przed zatrudnieniem informacji z rejestrów karnych tych państw uzyskaną dla celów działalności zawodowej lub wolontariackiej związanej z kontaktami z dziećmi, przetłumaczoną na język polski.
Dorota Kazmierz – Piwowarczyk
Kierownik Gminnego Ośrodka
Pomocy Społecznej
w Reńskiej Wsi



